Notícies

Projecte del Bosc i l’Hort de l’Escola Vedruna Sant Sadurní guanya el 2n premi dels Premis Torres & Earth 2019

El Projecte del Bosc i l’Hort de l’Escola Vedruna Sant Sadurní guanya el 2n premi dels Premis Torres & Earth 2019

L’escola Vedruna Sant Sadurní ha rebut el 2n premi Torres & Earth pel Projecte Bosc i Hort a les escoles.

Els premis Torres & Earth, de les prestigioses Bodegues Miguel Torres SA ja fa 3 anys que premien a empeses que s’han destacat per la seva aportació a la reducció de la petjada de CO2 i a la mitigació del canvi climàtic, aquest any, i per primera vegada, la família Torres ha volgut obrir aquesta convocatòria en especial a les entitats mediambientals sense afany de lucre i en l’àmbit del voluntariat  per incentivar i executar projectes de millora del medi ambient i mitigació del canvi climàtic. Aquesta convocatòria estava oberta totes les entitats mediambientals de Catalunya, i s’hi van presentar 14 projectes en total.

El Jurat format per Tomàs Molina (meteoròleg), Javier Marin (Catedràtic de Geografia de la UB), Narcis Prat (catedràtic d'ecologia de la UB), Ricard Vizcarro (president del col·legi d'ambientòlegs de Catalunya i llicenciat en ambientals per la UAB), Núria Codina (ambientòloga) i tres membres més del Secretariat d’ADF, ha atorgat el 2n premi al projecte del Bosc i l’Hort de les Escoles dotat amb 1.500 euros , que seran invertits en el mateix projecte.  

El Bosc i l’Hort de l’escola Vedruna es un projecte executat i promogut per l’AMPA i l’escola Vedruna Sant Sadurní i l’ADF (Agrupació de Defensa Forestal) de Sant Sadurní d’Anoia i emmarcat en un projecte més ampli ideat per ADEMA (Associació de Defensa del Medi Ambient) amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Sadurní i que està obert també a la resta d’escoles de la Vila. 

Es tracta d’un projecte que va molt més enllà de restauració i millora mediambiental a través d’un servei a la comunitat per part d’alumnes i escola ja que també es tracta d’un projecte educatiu fora de les aules, amb una nova filosofia d’aprenentatge, per desenvolupar competències, aprendre coneixements i valors en plena natura a l’aire lliure. Vol aprofitar els avantatges ‘estar en contacte amb la natura dels alumnes per fer salut, educació, valors i vivències, considerant l’entorn natural com una aula d’aprenentatge i un espai on conviure i relacionar-se entre edats, entre escoles, entre generacions. Un espai on trencar amb el sistema tradicional professor-pissarra-llibre i cercar i trobar noves formes d’ensenyament i d’aprenentatge.  Aprenent dels companys, dels pares o dels avis voluntaris, i aprendre també ensenyant als més menuts per part dels mateixos alumnes. Durant aquest curs ja s’ha iniciat amb força, posat en marxa un hort escolar i plantant arbres en un bosc que va ser arrasat pel foc en un incendi amb una gran plantada popular, i també altres plantades amb alumnes de diverses edats.